Saturday, November 06, 2004

KARTUN YANG AKU NANTIKAN!!!

Posted by Hello


Assalamualaikum..sihat no...ni tangan tengah gatai lagi nak letak gambar je keje nye..hehehe..takpe kan gunakanlah teknologi ini sebaiknya..jangan salah guna udahlah..harini adalah hari yang bz dengan keje melengkap fail peribadi pelajar kelas aku, menyusun segala butiran dalam fail, membuat markah untuk Kelab Bola Baling bagi sesi petang, hantar buku2 teks yang masih ada pada aku..pergh..pendek kata dari aku masuk sekolah dari 2.20 petang sampailah aku balik jam 6.00 petang penuh dengan kerja...( jangan jeles ek..jadi cikgu ni best bangat sey!! tengok waktu kerja x sampai 4 jam) hahahaha!!! tapi tanggungjawabnya teramatlah berat untuk digalas...sekali lagi aku ingatkan diri aku sendiri walaupun sebanyak keje yang diterima janganlah mengeluh selalu( sekali sekala ok kot!!) buat sebaik yang terdaya dan pasti kerja yang kita laksanakan itu mendapat kerahmatan dari ALLAH SWT..INSYA ALLAH...
ALAMAK..kuar lak lagu BOB AF (cinta seorang teman) teringat lak kat I..malam2 macam ni layan jiwang gak best ni..hehehe..tapi nak buek camno kan..kadang2 layan imaginasi ni lagi best dari face the reality..Cerita pasal I, hari ni dia tegur aku la..apa ntah mimpi dia aku pun x tau..ialah aku send msg tak balas..senyum dah balas...kadang2 pening kepala aku..kan aku dah declare aku dah takde HASRAT lagi pada dia dan hanya ingin berkawan macam biasa..tapi dia ketika ini tak mau kot kawan macam biasa...susah la macam ni..atau dia rase bersalah tolak cinta murni aku ni...( hehehehehe yang ado je aku ni!!) ..
Harini lepas aku siapkan markah Ko-ko aku pas kat semua cikgu2 yang pegang tingkatan..semua tingkatan aku wat untuk kelab aku..kira ramai gak yang masuk kelab aku..satu kelas purata 10 orang..ada 16 kelas maksudnya ada 160 orang yang mendaftar jadi ahli & yang ajaibnya x sampai 30 orang pun yang datang bila hari ko-ko diadakan pada setiap minggu..aku malas nak bagi markah pada student yang x pernah datang..tapi sian lak..aku bagi la markah simpati atas alasan kesudian mereka mendaftar menjadi ahli kelab..hehehehe..Semasa aku tengah bz mengedarkan markah2 kepada guru2 kelas ni dalam bilik guru yang dingin ni..ada 2 orang guru bangsa cina yang aku anggap sifoo (veteran) banyak pengalaman ni puji aku sebab aku buat form markah dengan kemas dalam test pad...kuat betul dia cakap yang duk paling belakang bleh dengar...malunya aku...merah kejap muka aku...hehehehe..masa tu semua akak2 cikgu termasuk I ada dalam bilik guru ni...kembang semangkuk la aku...pastu diorang sambung lagi kata aku nye keje ni baik dari dulu..(puji ada makna kot?) terima kasih atas pujian tu yer Mrs Chai & Mrs Yap..aku anggap pujian ini sebagai perangsang dari seorang yang penuh berpengalaman kepada aku yang x tau apa2 tentang dunia perguruan ni..setakat form markah tu yang kemas aku rasa semua orang bleh bikin lagi cantik dari aku...perangsang yang menyuntik semangat aku yang adakalanya pudar bila teringatkan I...
Dalam suka ada berita kurang menyenangkan aku terima dari pejabat..Gaji kitaorang sangkut & mungkin masuk lepas hari raya!!! Statement yang mencabar kekuatan minda aku harini..adilkah? dikala guru2 lain sibuk membuat persiapan hari raya..kami GSTT terkapai2!! Kitaorang pun buat keje sama2 macam guru2 lain..Aduh!! mana nak cari budget raya ni!! Kelabu je..!!!
NAJIB!! Alhamdulillah..dia selamat..masa dalam perjalanan ke sekolah dengan menunggang skuter nitro dia tu..ada sebuah lori memotong dengan laju lalu melanggar dia terkena tangan kanan..nasib baik dia sempat menahan dengan kaki kiri sebelum jatuh atas bahu jalan..kalau dia jatuh kiri jalan?..Syukur pada ALLAH...motor dia rosak...dia x datang sekolah..dia menolak motor dia dekat 10 km ...bukan nak tepon aku mamat tu..boleh gak aku pick up hantar balik ke? bila tanya dia tak terpikir pasal tu...dah lah menolak dalam hujan lebat..aduh...Najib2!! Apa2pun aku bersyukur dia selamat!!

Wokez... Mata pun suam2 kuku dah ni..hehehehe...WASSALAM...

No comments: