Tuesday, August 16, 2005

NOTIS PENAMATAN SEBAGAI GURU

Assalamualaikum WBT..lama tidak bertemu..seperti yang diduga akhirnya perkhidmatan yanga aku beri tanpa berbelah bagi akhirnya tamat pada 16 Sept 2005..Kecewa & terkilan kerana setelah segala apa yang dicurahkan tidak dapat simpati dari mana2 pihak untuk membolehkan aku menyambung bakti pada bangsa n agama..hehehehe..KONTRAK ANDA DITAMATKAN PADA 16 SEPT 2005..hanya ucapan terima kasih...hmm, GSTT ni memang keje yang mencabar,menggantikan tugas guru sebenar yang sedang belajar,melaksanakan segala keje tanpa rungutan dan bila habis segala kudrat ditendang tanpa ada peluang untuk membantu GSTT meneruskan kerjaya dalam bidang ini..AKU hampir 2 tahun bergelar guru SANDARAN..keje bersungguh2 untuk memastikan kualiti aku tip top akhirnya ditendang begitu sahaja...lepas ni aku nak carik keje la lebih best!! hehehe doakan kejayaan aku mencari keje baru ek..aku masih kecewa...kecewa dengan sistem..hmm, kalau kerja lain, pekerja kontraknya berpeluang untuk diserap ke jawatan tetap andai berkualiti dan keje takde masalah..tapi keje GURU SANDARAN TAK TERLATIH ni ko keje lah bagus mana, ko mengajarlah sekualiti mana KEMENTERIAN SKET PUN TAK PANDANG...hanya yang bernasib baik je dapat diserap selebihnya lepas abis kontrak jadilah guru sandaran yang dipencenkan..hmm, ada KPLI beri kepada mereka2 yang tidak ikhlas mengajar sekadar mengharapkan keje aje..tapi jiwa takde..tak percaya? tanyalah semua graduan2 KPLI adakah niat mereka nak jadi guru? hehehe korang pasti gelak dengar jawapannya nanti...AKU BENGANG DENGAN SISTEM PENDIDIKAN DI MALAYSIA YANG ABAIKAN GSTT!!!

2 comments:

arisa said...

assalamualaikum ariep

emm..terjumpa blog anda, pasal gstt, saya pn pernah mengalami kes yg sama, tapi hidup mesti diteruskan..fight for life..

s * h * i * m * a * h * z said...

hidup zaman sekarang ni mmg penuh dugaan.. sabarla... keep on searching.. pasti ada hikmah disebaliknya