Wednesday, September 21, 2005

KEHIDUPAN SEORANG PENGANGGUR!!

Assalamualaikum WBT..rakan2 ku sekalian...semoga sihat dibawah kerahmatan ILLAHI..lama rasanya tak menulis ni..macam dah hilang skill dah..aku nengok kawan2 aku yang mula2 dulu menulis pun ramai yang dah bersara ataupun berhenti seketika (macam aku gak la ni)..kenapa ek ? entahlah masing2 ada alasan tersendiri...
Hmm, aku nak mulakan dari mana ek? AKu sekarang ni telah dinobatkan sebagai penganggur..jobless dan sedang mencari keje yang bersesuaian (ada ke?) Last day aku mengajar ialah 15hb Sept lepas..memang sedih gak aku meninggalkan kerjaya guru ni..sepanjang aku dah merasa bekerja ni kan kerjaya gurulah yang paling best!! dapat berinteraksi dengan pelajar2 bangsa kita sendiri yang bergenap2 lapisannya..ada yang kaya, sederhana, kurang berkemampuan dan ada juga yang dilahirkan bijak segalanya,bijak pelajaran tapi cetek tatasusila, sederhana serba serbi dan ada juga lemah tapi baik budi bahasa dan ada yang terus lemah akhlak dan pelajaran..Sesungguhnya ALLAH itu MAHA ADIL...
Aku sekarang ni bz gi interview sana sini..manalah tau kot2 sangkut keje sementara kan...risau gak tak bergaji ni...kete nak bayar, utang courts nak bayar..pendek kata hutang keliling pinggang...tu blum masuk hutang tertangguh PTPTN...kalau kawan2 ada tau la kerja2 kosong bagitau ek...oklah ada keje sket sambung later..WASSALAM

1 comment:

Anonymous said...

C/Net News.com Beta: Superficially Interesting, But Shallow
Posted by Stowe Boyd I heard about the new C/Net beta with all sorts of new reliance on bloggish ideas and technology: see Media | News.blog | CNET News.com , for example.
Hey, you have a cool blog here! I'm definitely going to bookmark you! Let me know when you update it ok?

I have a best company hosting web site/blog. It pretty much covers best company hosting web related stuff.

Come and check it out if you get time :-)