Friday, December 26, 2008

Sentuhan Baru


Assalamualaikum WBT & Salam Sejahtera,

Ada kenalan baru memberikan pandangan,

"if u stare too long at the closed door, how r u gonna open a new one?"
Penuh bermakna dan aku begitu menghargai ungkapan tersebut..

Akan ku gagahi diri mencari kunci baru untuk membuka pintu yang baru dan pintu lama akan ku patri rapi agar tak bisa aku cerobohi lagi..

boleh ke?


Semalam, cuti umum sempena krismas jadi kesempatan ini diambil dengan sebaik mungkin oleh aku dan rakan2 lain (zawi, sid, samsol & Mas) bercuti2 Malaysia lagi..Bersempena dengan jualan mega sale akhir tahun kami gagahkan kaki ke cawangan JUSCO terkini yang berada di Bukit Indah, JB..



Besar dan tersergam indah Jusco ini, walaupun tidak sebesar JUSCO Tebrau tapi boleh la dikatakan baik juga..banyak kedai2 yang masih belum dibuka..masyarakat di Malaysia ni beruntung, asal cuti je dapat jalan2 dan semalam terbukti lah dengan kebanjiran warga bandaraya JB ini kesini..punyalah ramai umat manusia..jalan pun sesak..parking lot yang punya besar pun tidak dapat menampung kehadiran beribu-ribu keluarga yang datang membawa ahli keluarga masing2 membeli belah..

Sid, Zawi, Mas, Zura (tunang Samsol) & Samsol @ Teluk Sengat, Kota Tinggi

Then, sebelah petang kami ke kota tinggi lagi..hahaha..ada apa dengan kota tinggi? kali ini kami pergi ke kawasan teluk pula..Teluk Sengat..cantik dan menarik..Subhanallah, cantik ciptaan yang Maha Esa..manakan mampu insan manusia yang kerdil ini menandingi kuasaNYA..

Me & Vios

Malam, aku hantar MAS balik ke Kota Masai..balik umah apa lagi tidurlah...

Zawi, Mas & Sid @ Masjid BBU

p/s- alamak cuti sekolah dah sampai ke penghujung..nextweek 1hb dah nak balik Kapit!!








6 comments:

Anonymous said...

wah..
bestnya jalan..
hehheehe

-nen

~~zAnAfAhMi~~ said...

tutup pintu lama, bukak yg baru. takyah nk jengah2 lg.....tinggalkan terus baru ble jumpa yg baru.

sonata anak kancil said...

cikgu ngajar Kapit? best pe...

:: Cikgu Wiween :: said...

setahun dok jb tahun lpas x penah jejak kota tinggi pun. slalu lalu jek kat simpang nak pi sana. Sbb praktikal kat mersing. hehehe

shazanateh82 said...

bestnye jalan jalan. i wish i were there too.

ILi Izyani said...

Salam..

Cikgu Pemulihan SKM jugak ke?