Tuesday, June 30, 2009

Suatu Realiti Seketika Dulu

Assalamualaikum WBT & Salam Sejahtera,

Sejak kebelakangan ini saya gemar melayan lagu2 lama ketika belajar di UUM..zaman2 matrikulasi..masa tu kan di zaman2 lagu2 tangkap lentok..hahaha..masa tu juga di Changloon harga kaset yang dijual di Pasar Malam sangatlah murah..bukan original la tu..tapi yang best kaset tu ada lagi kompilasi lagu2 popular masa tu...Spoon, Stings, Scoin, SweetChild, Lestari, Budak KacaMata, Jelmol, Axl's dll..mmg meleleh la dengar lagu2 tu...Paling best masa nak balik dari UUM-Jb or JB-UUM..perjalanan 10jam waktu malam tu saya duk layan walkman lagu2 ni sampai habis bateri ok...tapi kadang2 saya layan juga lagu nasyid FIRDAUS..ha..kaset2 nasyid beli original tau..hahaha

Antara banyak2 lagu masa tu, saya suka sangat lagu ini...layan..WASALAM..


Tajuk/Lirik Lagu: Harapkan Kekasih Kekasih Pula Menyisih
Penyanyi: Amir Ukays

Tuai padi yang ku tanam atas bukit
Longlai habis jiwa hamba sakit-sakit
Walau malang nasib hamba rasa cinta tidak mati
Kepadamu oh wahai tuan puteri
Walaupun aku bertepuk sendiri

Habis semua bahasa indah merayumu
Tak sepatah bahasa yang lembutkanmu
Terpaksalah aku akur bersama cinta yang hancur
Mungkin kerna saat dan detik ini
Si putera beraja di hati

Mengapakah… kekasih ku menyisih
Takkan kau tak nampak aku ini merintih
Mahu apa pada diriku ini
Sayangku padamu sudah melebihi

Memang ketara nampak genting
Kasihku ini hampir diranting
Terpaksalah walau diriku gering

Tuai padi orang curi
Kerna aku tiada sakti
Tak bermakna budi-budi
Yang kuhulur selama ini

Kajang hamba hanyalah mengkuang lalu
Masakan kau sudi beradu
Memang jelas kata orang
Kalau sayang pandang-pandang
Kalau benci samalah dengan aku
Memandang pun engkau tak mahu




4 comments:

Precious said...

Hmm ... layan lagu, layan ler lirik nyer. Ada makna ...

saiful said...

Layan... :)

en_me said...

layannns lagu larr fulakkks.. ehehe, salamm

AziS said...

lagu2 lama mcm ni best :)