Tuesday, June 09, 2009

Tiada Niatku





Assalamualaikum WBT & Salam Perpaduan,


Alhamdulillah, cuti sekolah kali ini dapat saya gunakan sebaik mungkin untuk kembali ke JB dan menziarahi ayah terutamanya dan keluarga tercinta..Alhamdulillah, ayah semakin stabil dan mungkin bulan Ogos nanti akan sekali lagi menjalani rawatan di IJN dan sekiranya perlu, pembedahan akan dijalankan..Saya berdoa agar semuanya berjalan lancar dan mendapat keredhaan ALLAH.. Amin..


Apabila lama bercuti, saya adakalanya menjadi kaku dan lesu..banyak masa berehat membuatkan saya kadang2 bosan..apabila bosan saya gemar menghabiskan masa menonton dvd dan keluar bersama-sama rakan sebaya yang juga sama-sama bercuti..Hmm, tapi dalam bercuti ada juga terlintas di fikiran saya bagaimana keadaan murid2 saya di Kapit sana..saya juga sangat2 tidak selesa dengan apa yang telah saya laksanakan sepanjang 6 bulan pertama saya mengajar untuk tahun ini..Macam mencurah ke daun keladi pun iya...saya nak cari mana kelemahan saya..Saya akui saya masih mentah dan perlu cepat belajar perkara2 yang melibatkan kepelbagaian dalam proses pengajaran dan pembelajaran..yang pasti selepas cuti ini saya perlu melipatgandakan usaha saya..Insya ALLAH..yang penting juga saya tidak boleh MALAS dan membuang masa..huhuhu..


Kadang2 Rindu Pada Mereka-Beringin Men


Undangan menghadiri Majlis Perkahwinan daripada kawan2 saya banyak saya terima kali ini..Tahniah dan saya doakan kesejahteraan serta kebahagiaan kepada kawan2 saya terutamanya rakan serumah saya ketika menyewa di zaman KPLI dulu Riduan dan pasangannya Ahlam Zaini..Dua2 kawan sekelas saya..Saya ingat semasa Riduan mula2 cuba memikat Ahlam..hehehe kami sekelas sangat rapat..Ahlam pun saya anggap macam adik..Tapi minta maaf ye..tidak dapat hadir majlis korang...Selain itu, ada juga jemputan dari Ad & Azri (rakan sekerja di sekolah saya mengajar kini)...lagi? Hanim, rakan sekelas semasa di Teknik JB..Farid di Kelantan juga (rakan baik di UUM)...Zue dan Afiq (junior UUM)..yang saya sempat gi majlis Mardiah di Johol..Ramaikan dah menamatkan zaman bujang..Alhamdulillah..saya? hehehe..


Ahlam & Wan KU


Tak kurang juganya yang bertunang..Nani & Pojie..Wan Besar & Nor...Suhaini juga selamat bertunang rasanya..Hmm, akhir tahun ni pastinya banyak lagi jemputan2 bakal menyusul..bila teringatkan hal ini, terasa sudah berumur juga..masa berlalu dengan pantas..kalau terleka pasti tertinggal jauh...


WASSALAM



p/s-nak beli PSP ke tak ye???




3 comments:

saiful said...

Tak mai KL pun...

Sis-Lin said...

lor nk beli PSP..beli jgn x beli..sis pun berhantu main gak..hahahaha

zouie said...

Rindu ker....bkn ker dah naik muak ko tgk muka aku time cuti...kikiki...x pyh beli PSP, beli benda lain jer nnt.