Saturday, June 25, 2005

Lamanya x UPDATE!!

Assalamualaikum WBT geng..semoga dalam keadaan sihat walafiat hendaknya bersama orang2 yang tersayang..hmm, lama aku tak mengupdate blog aku ni..maap ek kepada geng2 yang selalu melawat ke sini..bukan apa masalah kemalasan mengarang ayat semakin ketara selain bebanan tugasan yang menyerang aku ketika ini..walaupu keje banyak aku tetap enjoy jadi cikgu ni..best oOOO...Harini lak aku akan amik exam MTesT KPLI..doakanlah kejayaan aku..hehehe..sekarang ni nak jadi cikgu susah betul..kekosongan ada 5000 aje yang memohon berkali2 ganda..tu belum masuk yang ruang2 simpanan untuk kabel lagik..tapi Insya ALLAH rezeki masing2 la kan..


Aku cuma berharap kepada mereka yang nak jadi cikgu ni berfikir bahawa tugas cikgu ni bukanlah pilihan terakhir sebab tak dapat kerja lagi tapi tugas cikgu ni adalah untuk membimbing anak bangsa sendiri sehingga mereka berjaya menjadi seorang manusia yang mampu berdiri diatas kaki sendiri serta mengamalkan etika kehidupan yang berlandaskan agama..nampak macam senang aje jadi teacher ni tapi hakikatnya ada pelbagai2 rintangan..serius nak membentuk peribadi pelajar, sebagai guru kita perlu menanamkan disiplin yang tinggi...tak perlu lah hanya mementingkan diri..manusia ni ada pelbagai jenis dan karenah..pelajar2 pun macam 2 gak..datang dari pelbagai genap lapisan masyarakat ada yang datang dari golongan elit, sederhana dan mungkin miskin...psikologi penting dalam menjana percambahan hidup mereka...


Hmm,lupa nak ucap selamat bertunang kepada SAIFUL AZRUL yang selamat bertunang awal bulan ni..kepada rakan sekelas MATRIK PMUUM 98/99 Normah selamat PENGANTIN BARU last week sorry tak dapat datang..kena jaga camping la kat Sekolah...hehehe..

Okeylah mata pun dah suam2 kuku ni..esok pagi exam lak..WASSALAM..

p/s: Farah penang ke tu? kuch kuch hotai hai ke ?hehehe

No comments: