Sunday, December 18, 2005

Raja & Ratu Sehari...















Assalamualaikum WBT.. Gambar kat atas ni aku mintak kat kak Syida atas usaha Abg Wan..hehehe..hensem la plak abg is sorang ni..selalu tak hensem pun..hehehe..seri pengantin ni..Apa2pun selamat berbahagia dengan isteri terchitaaa... Kalau tak silap isteri abg is cikgu gak kan..

Khamis lepas, aku berangkat ke KL menaiki bas..bertolak dalam pukul 7.30 malam dan sampai kat Pudu Raya jam 11.30malam..dalam bas ingatkan nak lelapkan mata la kan..tapi tak bleh..ialah awal giler nak tido...hmm, driver bus tu plak buka cd NARNIA..pergh nak termuntah aku layan NARNIA sebab kalau masuk menonton dalam bas ni dah 3KALI aku layan..mana tak termuntah..pastu dalam selang waktu yang terdekat lak tu...Actually, citer NARNIA best tapi 3 KALI layan..pening kepala...Sesampainya kat Times Square call HAMI..lepak jap depan PUDU setentang dengan SHELL menunggu HAMI datang amik...takde la lama mana 10 minit aje...sementara aku menunggu HAMI sedang aku duk atas palang besi tiba2 muncul sorang HAMBA ALLAH ni datang kat aku..dia berbicara bahasa THAI...aku nak jer cakap SAWADIKAAP...hahahaha..tapi aku tau mamat ni orang MALAYSIA..saja jer nak perkena aku..dia duk sebelah aku..walaupun kat palang besi lain banyak yang kosong kan..dia bercerita ttg KL ni penuh dengan orang jahat...pastu dia citer pasal MAT KOMANDO...bunuh2 orang..setahu aku MAT KOMANDO dah meninggal..dia tu takdelah sampai membunuh orang pun...kaki kelentong betul la mamat ni..pastu aku rasa lain macam aje..aku amik beg aku alihkan kat sebelah kiri aku..aku dah agak dah mamat ni nak POW sen aku...risau gak mana tau tiba2 kuar pisau..aku wat dek aje la..dia minta sen aku...aku wat tak layan..lalu aku memberanikan diri blah ke kawasan ramai orang...akhirnya HAMI sampai..ALhamdulillah..mamat tu blah gak...Moral of the story: Jangan lepak kat tempat sunyi...heheheh

Gi makan kat area Tasik Putri and then balik ke rumah Hami kat area LRT pandan Jaya..aku pun bukan tau sangat KL ni...Iron baju..standby untuk interview esok pagi...pastu layan astro..tak bleh tido lak plak..aku ni kalau bukan rumah sendiri memang tak leh nak sleep la..tak biasa kot..sama gak masa kat UUM dulu...kalau bukan bilik aku aku mmg susah nak tido..lebih kurang 3.30 pagi baru la leh lelap kan mata...6.30pagi dah terbangun..solat subuh..layan tv jap...pastu mandi ..aku ingatkan HAMI gi keje awal..so taknak la menyusahkan dia...dah la tumpang umah dia..pastu dia offer nak hantarkan gi kat tempat interview kat SETAPAK..dah cukup baik ada kawan macam ni...8.30 kitaorang kuar..HAMI bawak gi DBKL dulu..dia nak jumpa client dia..aku duk dalam kete aje..aku practice berbicara perseorangan dalam english...my english very teruk la but takde lah tak bleh cakap langsung..kalau antara GOOD, AVERANGE & FAIR dari segi pertuturan AVERANGE la...then, pukul 9.45 pagi aku dah sampai kat tempat interview...sekolah swasta..isi form..then menunggu sekejap..pukul 11pagi baru sessi interview bermula..macam2 dia tanya..siap buat demo lagi mcmana nak mengajar...aku akui memang aku takde experiences keje lain..hanya mengajar aje experience aku..so kalau bleh aku tak kira la apa keje kalau dapat aku sambar aje...di suruh aku demo ajar english..pergh..termangu aku seketika..aku cakap ngan diorang aku takde pengalaman mengajar dalam english..then they said just give a try...imagine what your teacher teach you when you being a student..mula2 tu aku ajar past tense...hentam aje..pastu dia suruh ajar writting..pastu demo mengajar SEJARAH..then the interview end with salary yang aku mintak..aku letak RM 1500 (Nego)..pastu dia tanya tak leh turun aku cakap RM 1200 paling rendah...then he said, kalau tak jadi cikgu bagi jawatan admin bleh ke? aku selamba jawab bleh..bukan senang nak dapat keje..kalau dia beri jawatan admin dari tadi kan senang aku leh nego lagi bab gaji..pastu keje kat jb...entahlah..kalau dapat Alhamdulillah...tak dapat cuba cari keje lain...

Malam aku balik JB dengan HAMI...Hami jenis tak berkira dan suka tolong kawan2..aku hormat dia sungguh..dia tak bias ngan kawan2 dia..semua dia layan sama rata...bertolak dari KL kul 9malam sampai JB around pukul 11.30malam..laju tak? mau tak laju..aku duk sebelah dia menggigil..180kmj..pergh...tapi kereta dia pun best...elentra..sampai JB amik AHMAD gi makan kat ROSSCO..kedai papa rock..kami panggil owner dia papa rock..owner dia kawan bapa HAMI..ada plak NITA MALAYSIA IDOL makan2 kat situ..wah cantik gak NITA ni..lepas makan tunggu NAJIB and kita layan GAMES kat CC sebelah ROSSCO tu...WARCRAFT...hehehe..pukul 4 pagi sampai umah then ZZZzzzzZZZZZZZ.....

Aku bermessage ngan ex schoolmate aku HAFIZ HASSAN (ex SAB), dia lecturer kat Politeknik Perlis..dia bagi no tepon sorang lagi ex SAB NOR SUMARZIA...kata Hafiz Sumarzia bertunang harini..pastu aku pun msg Sumarzia..sembang gak ngan dia..wish dia..then mintak no. tepon kawan2 lama kat SAB...and then aku dapat semula no tepon seorang kawan masa aku FORM 2 ..aku minat giler kat dia ni..kuikuikui...tapi tu citer zaman2 budak...11 tahun lepas..aku msg ngan budak ni..and dia reply..hehehe...takde apa2 just kumpul perkembangan terkini kawan2 yang dah tak jumpa hampir 11-10 tahun lepas...wokey...WASSALAM
 Posted by Picasa

1 comment:

Meera Melati said...

hish... hish... ramai tul yg kawen ek... huhuhu....

akak doakan arip berjaya dpt keje tu ek... nanti leh blanje akak... kehkehkeh..