Monday, September 25, 2006

SALAM RAMADHAN

Assalamualaikum WBT..Dikesempatan ini kepada semua pengunjung2 blog ini diucapkan selamat menyambut bulan ramadhan yang penuh dengan keberkatan dan keistimewaanya..Marilah kita memaksimakan keistimewaan bulan ini untuk kesejahteraan di dunia dan akhirat...

Hmm,nak cerita apa ek? lama betul menyepi..ok cerita nya macam ginilah..aku dah tak menjawat jawatan cikgu lagi dah...sekarang ni alhamdulillah aku dah mula bekerja di sebuah company logistic di area Masai..company bumiputera..kira oklah memula keje,semua staf kat sini peramah dan sering bagi bantuan tunjuk ajar n sewaktu dengannya...LOGISTIC PLANNER dan aku diberikan tempoh percubaan selama 3 bulan..gajinya pun alhamdulillah sesuai dengan aku yang masih kurang berpengalaman dalam dunia pengangkutan ni..Kerja as Logistic Planner ni takdelah teruk sangat tapi kena cepat berfikir dan kena pandai planning apa2 yang patut...kat sini juga mentor aku,aku panggil abg zam...dia pun sama jawatan dgn aku..dia lagi senior..macam2 perkara dia ajar..dari A- Q baru..Z lambat lagi kot nak khatam..paling mencabar ialah bila berurusan dengan para pemandu/juru pandu company..ialah aku ni paling muda nak berurusan dengan para pemandu yang umurnya averange 35 keatas..macam2 ragam dan perangai ada...tapi semuanya ok..terutamanya yang dah lama memandu lori..diorang banyak share pengalaman diorang...kalau kat sekolah dulu aku steady je jaga 40 -80 orang student, tapi nak jaga 40 orang drivers ni ada sket susah..aku kena cepat sesuaikan keadaan...jangan malu2..hehehe

Sepanjang sebulan yang lalu, kawan2 aku masa sekolah n belajar di UUM ni ramai betui berkahwin..so aku pun pergilah undangan2 mereka...bermula dgn Cikgu AZIZ...(kawan2 aku ramai jadi cikgu KPLI..hehehe..Kawan di SMTJB), then CIKGU AZMI..(kawan aku masa di UUM..lepas grade jadi GSTT then dapat diserap jd cikgu...) last sekali Zabha..(bukan cikgu..hehehe..kawan kat SMTJB )best la juga dapat merasai kemeriahan majlis perkahwinan..next lepas raya ni Piang di Terengganu...Epol ngan Syed pun isteri masing2 dah mengandung..hehehe..Abg Eezs pun dah dapat anak pompuan...wah!! tahniah!! (bro DYLI best la)

Aku ada gak terima banyak sms dari students di SDARY, tanya mana cikgu lama tak datang sekolah...hehehe..diorang ni tak tau ek aku dah "blah" dari sekolah tu...ada yang sms bagitau aku, cikgu skrg yang mengantikan aku mengajar x best..garang...etc..aku hanya mampu tersenyum...just inform diorang walau siapa pun cikgu yang mengajar, walau segarang mana pun cikgu tersebut, walau tidak peramah guru tersebut, as a student kita kena hormat guru tersebut..setiap guru ada pendekatan tersendiri...yang paling penting aku bgtau kat diorang KEBERKATAN ILMU...penting untuk dibawa ke mana2.. tak semua guru sama,aku lagi lah bukan guru betul a.k.a TIDAK TERLATIH...jangan terlalu ckp aku best mengajar...semuanya bergantung pada seseorang pelajar bijak untuk menerima semua ilmu dari pelbagai guru..Aku ada gak datang sekolah sekejap, Ada cikgu sapa..."haiyaa...en ariep..kenapa pindah kerja..bulan patriotisme skrg banyak aktiviti takde jalan.." Aku hanya tersenyum..Sejujurnya aku masih berminat menjadi guru..tapi aku perlukan anjakan paradigma untuk menjadikan kehidupan aku lebih stabil..aku tidak bleh berharap pada satu benda yang tidak pasti..Rayuan KPLI pun gagal...takpelah tahun depan kalau ada lagi KPLI leh minta....

Okay, nanti sambung lagi..WASSALAM..selamat berpuasa!!!

No comments: