Friday, November 23, 2007

Gambar Lagi!!

Leftenan Muda TKRS lepas ditauliahkan (gabungan IPPM &IP*M)
Tarian "anak gajah" sesat di Air Terjun Gunung Pulai


Pentauliahan Leftenan Muda Tunas Kadet Remaja Sekolah
Kem Kaizen 5 Nov 2007

Dalam menyusuri kehidupan bermasyarakat kita perlu sentiasa 'alert' dgn persekitaran. Membina satu keutuhan sememang bukan sesuatu yang sangat mudah..namun jika hendak meruntuhkannya, sekelip mata bleh dilakukan. Budaya tidak amik tahu atau lepas tangan perlu dibuang kerana dalam era kini, kita perlu lebih bertoleransi dan saling tolong menolong meringan beban yang ada. Kita lihat budaya Lebah..sentiasa bekerja bersama-sama..sikap seperti ini kita perlu teladani agar hidup kita sentiasa dikelilingi oleh manusia yang berhati mulia dan mempunyai modal insan yang tinggi.

Assalamualaikum WBT geng..sihat? alhamdulillah..syukur sbb kita masih lagi diberi peluang dan keberkatan dari Allah untuk meneruskan kehidupan di muka bumi ini... Apa nak cite ek? aku dah masuk 6 hari bertapa kat umah akak aku di Melaka..nak kuar jejalan kat melaka ni rasanya malas sey..so, aku lepak kat umah je jaga anak buah aku yang kiut miut ni..kebetulan mama dia gi penang ada seminar..so lepas hantar my sis kat KLIA terus balik melaka..planning this nite, aku bersama Wan dengan K.U aku nak gi Kedah..Pak Tam (one of my good jr kawin)..so, sambil gi umah Pak Tam ni, bleh la lihat pembangunan kedah yang aku tinggalkan lebih 4 tahun lepas..lama rupanya aku dah grade ye..rindu kenangan2 kat UUM..pengalaman manis ada..pahit ada..masam2 manis ada..yang tak berada nak masin pun ada..huhuhu..Tapi kat IPG aku belajar skrg ni ramai betul student UUM..hehehe..bagus2 ramai jadi cikgu..

Berbalik ttg bekerjasama ni.. di IPG wajib kena amik sukan permainan..handball of course..i love this game!! hahaha..(refer my previous jurnal) so kitaorang kena manage a tournament..walaupun kitaorang decide buat hanya ada 4 team because not enough time but nak handle pergh!! satu penyeksaan pada aku n kwn2 aku yang buat kerja.. Aku diberi kepercayaan menjadi pengerusi sukan ni..(terima kasih atas sokongan anda..hehehe).. susah sey nak handle budak2 yang ada degree ni..dulu aku pernah handle gak program2 kat UUM even bila jadi cikgu GSTT pun pernah tp takde la seliat macamni nak minta kerjasama dari ahli2 kumpulan..Macam2 alasan ada asignment la, kelas la, exam la..pergh macam la kitaorang yang wat keje ni takde asgment, takde kelas or exam..alasan tak masuk akal..kalau la 'kau' seorang yang ada tanggungjawab as a team member ko akan sendiri nya cari ketua masing2..tanya what to do..what things can i help? ni tak membuta dalam bilik bila program start baru nak tunjuk buat keje..tak tau jenis apa manusia ni..nak tegur karang ckp kita berlagak..tapi at the end aku memang tak leh simpan kepanasan di hati..lepas program je aku jerit sorang2 suruh wat keje..nak dapat markah sama2 tapi keje cam hampeh..berubah la kawan oooii..awak bakal guru..jangan la tunjuk sikap negatif..tournament ni pun markah apa...dapat gak pengalaman nak handle majlis..

Muhasabah diri aku bila aku kenangkan peristiwa sebelum cuti..mungkin ada hikmahnya..to all my crew yang buat keje seperti yang diamanahkan.. THANK YOU..hehehe..nen, aku tak jadi transform jadi lion king la..risau betui dia ni..hahaha..tapi masa game, aku enjoy jadi goal keeper lagi..my knee masih not perform well la..dah dekat 3 tahun kena ACL..hanya operation( tambah skru) je bleh kan my knee back to normal n i can play futsal again..hehehe..Oklah geng..nanti sambung lagi..WASSALAM..




1 comment:

ninot said...

Uit AJ..hhhohoh selamat berjalan2 ke kedah..balik buat sement..sement i.p aku baru nk buat nih..hahaha mengong tol. weh, ko mrh aku ke tak buat kerja ms turnament hndball tu?aku buatlar..cuma apa yg patut aku turun meeting kat surau tu aku trtdo lah beb..sowilah..selalu eja kjut aku, tp die tak kjut daa...sowi beb..heheh :P