Wednesday, November 21, 2007

Life is Beautiful

Assalamualaikum WBT,lama tak menaip ni..as usuall alasan yang terbaik ialah busy..busy dan busy lagi..hehehe.. Sekarang ni dah cuti sekolah..so aku n kwn2 se IPG(Institut Pendidikan Guru) yang lain dapatlah bercuti sama selama 6 minggu..pergh..panjang giler..bosannya cuti panjang2 ni sebab aku jadi beku takde wat menda..selain dari buat ulangkaji dan preparation nak wat pratikal awal tahun depan, aku rasa letih juga takde wat xtvt menarik...ialah since masa kat U pun cuti panjang2 ni menyebabkan aku jadi macam beruang kutub je nanti..hahahaha..
Hmm, aktiviti aku di IPG boleh la dikatakan semakin menarik dan menghiburkan. Unit aku pun semakin akrab.. Kitaorang dah rasa macam adik beradik dah..Ditambahkan lagi kenalan2 dari unit lain..Intake July 2007 Kpli di IPG aku semuanya friendly and very ceriaful..Bercakap pasal kawan dan kenalan baru ni, pada aku bila bertambahnya kawan2 maka bertambahlah tanggungjawab kita dimuka bumi ini. Kita perlu peka dengan persekitaran kita. Kehidupan bermasyarakat perlu diperkukuhkan.. Berat sama dipikul ringan sama dijinjing.. Bila ada rakan2 kita yang dalam kesedihan or duka,why not kita luangkan masa untuk menemani dia berbicara meluahkan madah merembes segala kekusutan dan kekalutan..Andai birthday rakan2 kita, tak salah kalau kita keluarkan nilai RM yang tak seberapa sama2 berkongsi menggembirakan hati..dan andai kita berkelapangan tidak salah kalau kita belanja dia kek ke apa ke yang bleh mengeratkan talian silatulrahim..(tips ini bleh digunakan andai anda ada kawan perempuan yang anda minati dan try lah belanja dia kek coklat ke-modal la sket hehehe supaya hatinya tertambah)..
Dalam mengharungi dunia pendidikan, aku rasa kini semakin nak habis kpli semakin tertekan sket...mungkin aku dah terasa bahang asmara (asmara la sangat) nak mengajar n jadi cikgu betul...pergh..kalau dulu masa aku jadi GSTT aku main balun je ajar..nope!! skrg aku kena jadi cikgu yang bersistematik dan teratur!! kini aku dah belajar pelbagai ilmu perguruan..aku dah selami budaya perguruan..walaupun masa 4 bulan -setahun mungkin akan diperlekehkan oleh umum..namun aku akan buktikan lepasan kpli bermutu dan berkualiti atau setidak2nya lebih baik dari guru2 lepasan maktab n ipt..itu janjiku..Belajar dan terus belajar..buktikan pada umum, kpli bukanlah berpunca dari ketiadaan kerja..semangat nak membantu anak bangsa penyebab utama aku beralih arah ke bidang ini...
Promosi!! Aku dah berjumpa sorang lagi rakan IPG aku yang berBLOG..hahahaha... namanya Ms Nani..kalau geng2 free silalah ke blog dia ya.. http://www.feizura.blogspot.com/ ... Dulu masa mula2 masuk IPG ni aku suka tengok perwatakan dia..manis n sopan gitu..tapi takdelah sampai tergoda...aku kenal dgn dia kat kafe dia tegur aku dulu..tanya aku bila balik jb..nasib baik tak tersedak..apa ke hal minah ni tegur masa aku tengah makan..hilanglah kiut aku..hahahaha...then, lepas beberapa bln berkawan oklah..she very cheerful person..as i said before..semuanya macam adik beradik kat IPG ni..kena plak tu dengan si Fauzi..( i still was2 what relationship between them but as the elder among them i suspect something special happen inside their relationship..correct me if i wrong!!.. hehhe)pergh aku rasa english aku very poor lagi la..cuti ni kena enhance my english..aku nak kena pratikal kat sekolah angkasawan negara..so be prepare...
Okaylah..perut dah berbunyi minta diisi..so to be continue...sila..sila tambah lauk tu...cuti ni ramai kekawan aku yang mendirikan masjid..so selamat menjadi pasangan suami isteri..semoga berbahagia dan diberkati always olehNYA..amin!!

1 comment:

ninot said...

Ewah..ewah..sodapnyer "SMS" hang..heheh pandai mengalun ayat..nak blajarq ler dr cikgu yang lama2 bleh jd beruang kutub nih..hahahaha..jgn mare..welll thanks sbb promosi aku..hohoh tp, kecil2 lan jerk..kdg ade kdg takde..hohoho :)