Saturday, July 26, 2008

Khayalan

Assalamualaikum WBT & Salam Sejahtera....

Sedang aku duk mengemas barang2 untuk persiapan penempatan, aku mengaktifkan lagu dalam komputer riba..dan lagu ini menjadi satu kenangan kepada aku..tak tahu kenapa aku sukakan lagu ini..mungkin kerana ianya genre nasyid..lagu ini menjadi kenangan bersama aku dan sayed mahazan ketika kami bersama2 menginap di Blok D bilik 422... setiap kali waktu sahur pada bulan ramadhan tahun lalu, lagu ini menjadi pilihan..hahaha..sahur pun kena ada ambil mood ok..

Dan masuk hari keempat aku berjaya berbalas sms dgn dirinya..sesaje je kan..salah satu usaha ni..wakaka..aku mengusik dia..kandungan dia rahsia..tp diakhir sms tu dia menyebut semoga aku berjumpa yang lebih baik..hmm, insya ALLAH semoga doanya makbul..amin



Aku sekarang ni suka edit2 gambar kekawan..huhuhu..


WASSALAM..

Nur Syahadah- Fareast

Tika terbuka hari
Cahaya yang cerah
Menerangi hatimu
Mulus terbias di wajah

Kau sambut dengan redha
Hadirnya hidayah
Nekad pendirian terungkai kalimah

Nur Syahadah menyinar kalbu
Murni seharum namamu
Hadirnya dicelahan
Kekalutan kalbumu itu

Nur Syahadah telah tertulis
Pada waktu dan juga takdir
Di antara seribu engkau yang terpilih

Sejernih embun pagi
Sebersih dirimu
Tanpa dicemari walaupun sebutir debu
Kekallah oh dirimu di dalam rahmat-Nya
Iringan doaku moga kau bahagia

Akan ku bimbingmu
Sekadar yang ku termampu
Menyemai iman dan menuai takwa
Biar tak bertemu di gerbang mahligai cinta
Cukuplah sekadar teman yang biasa

Nur Syahadah menyinar kalbu
Murni seharum namamu
Hadirnya dicelahan
Kekalutan kalbumu itu

Nur Syahadah telah tertulis
Pada waktu dan juga takdir
Di antara seribu engkau yang terpilih

Bersatu Nur Syahadah di dalam syahdu…



1 comment:

watie said...

hi arip....wahhhhh....nak jd cikgu yer....p kampung is lak tuh swak.....

wish u gud luck!!!!!

watie