Monday, September 15, 2008

Sekali Lagi Bermula Episod Baru!!






Aku di Sekolah Lepuh Balleh


Assalamualaikum WBT & Salam Sejahtera,




Alhamdullilah kita semua dah masuk separuh bulan di bulan Ramadhan ini..cepat benar masa berlalu..Tup2 nanti dah raya..tup2 nanti dah cuti sekolah akhir tahun dan penutup akhir tahun 2008 ini..Masa yang berlalu pasti akan terus meninggalkan kita..apa yang kita dah laksanakan sepanjang tahun ini..aku? masih banyak sasaran yang belum dicapai..banyak benda difikirkan sehingga perkara2 utama selalu diketepikan dulu..kena cepat sedar ni..takleh duk lena je..

Nyaman udara pagi di SK KAPIT!!


Aku terkejut..tiba2 entry aku yang lepas dapat banyak komen dari kekawan..terima kasih diucapkan atas keprihatinan anda semua..semoga apa yang kalian utarakan dan kongsikan akan menjadi penawar kepada diri aku..sesungguhnya antara benda yang paling berharga pada aku adalah kawan-kawan..tanpa kawan2 hidup pasti bosan..tidak ceria..muram..hambar..



Geng2 cikgu baru dari semenanjung!!


Sabtu lalu, aku bersama2 5 orang guru2 baru yang sama2 baru ditempatkan di Kapit ini menghilangkan kebosanan di hujung minggu dengan melakukan ekspidisi bermotorsikal melawat sekolah masing2..huuhuhu..ialahkan..kita kena melawat sekolah kekwan kita..bukan apa buat muhasabah diri..bersyukur dengan apa yang kita terima..mungkin ada yang lebih baik..mungkin juga ada yang lebih buruk dari apa yang kita jangkakan..selain daripada itu, ekspidisi kali ini juga bertujuan merungkai apa yang ada di bahagian pekan Kapit ini..Kapit ni berbukit2 tau..ada satu masa motorsikal yang aku bonceng slow je gerak..masuk gear 1 pun lambat bergerak..punyalah curam bukit..hahahaha..lawak nasib baik tak turun tolak motor..wakakaka..




Dari Quarters Sekolah kul Jam 645 pagi




Aku gi sekolah Aswad..di Lepuh Balleh..skolah ni jauhnya adalah dalam 9km dari pekan kapit..tapi nak kesana pergh..macam aku ckp jalan berbukit2..kalau jalan straight 10 minit smpi...tapi kat sini, udaranya masih segar..nyaman walaupun panasnya sama macam kat semenanjung...sekolah Aswad sebelah sungai je..mcm tak pernah..nak kata sekolah mcm chalet..nak kata chalet macam bukan chalet..wakakaka..harap2 orang2 KPM yang diatas tu datang2 jengok kat sini..mana yang boleh ditambah, tambahlah, mana boleh dibuat baru, carilah alternatif..kesian budak2 kat sini..aku plak rasa simpati..



Dewan makan..kuat tau!! 200 murid relaks je leh tampung!!

Sepanjang jalan, kiri kananku kawasan tanaman padi huma ada, tanaman kontan ada, rumah panjang ada, rumah banglo ada, rumah teres ada, rumah flat ada...pendek cerita pekan kapit ni takdelah seteruk mana..masih membangun..cuma perlahan la..standard la..cuba ada jalan nanti pasti kawasan ni membangun dgn pesat..so, kepada cikgu2 baru, jgn la takut datang kapit ni k..




oklah geng, nanti aku sambung cerita lagi k..mengantuk la plak petang2 ni..






WASSALAM..




p/s-terima kasih!










10 comments:

Ielaz said...

ahahhahaha...bravo ariep...camni ar entry aku suka...
pasal hidup ko seharian..pasal kawasan tmpt ko tu...aku suka btl tgk tmpt ko tu...ihikk...
selamat ye ariep.....

tinggalkan bende lepas2 tu....yiiihhaaaaaa...
ganbatte ne ariep san..

fight to...........ooohhhhhhhhhhh

azza said...

ariep...
masukkan shoutbox lah..senang nak leave msg..

Anonymous said...

wah ariep.
aku kagum betul dengan seni bina dewan makan tu....

tapi, kalau aku la yang kene duk dalam dewan makan tu, harus seram sejuk je aku rasa...

nampak cam gayat je beb....

nice experience...

Anonymous said...

yang komen di atas tu aku tau...

teh dari sampornaaaaaaaaaaa!!!!

Anonymous said...

iela,

huhuhuhu..ko memang nak ke sini ke? meh la ke kapit..duk jepun lelama pun tak best..banyak resaksa je..wakaka..

azza,
nanti ada kelapangan saya masukkan ye..versi lama dulu ada..bila tukar baru nak kena setting lain tak gheti..dah lupa sebenarnya..

teh,
ok lagi u naik dewan tu..kalau i abis la tiang2 tu bergegar..wakaka..meh la sini turun sarawak..leh i belanja u t c special..sedap!!

AJ

Ielaz said...

weh rip..ko register kat shoutmix la..pahtu ko copy jek coding tu masuk dlm layout baru maaa.... semudah 1+1 jek tu..hihihiihihihihihihihihi

nen said...

bro...
ok lah ade progress
syabas!

Anonymous said...

ya ariep!
nnt ade gaji, ada duit, kita buat lawatan berbalas ok..
i p sana, u mai sini...
ok dop?

i miss u guyz so much!

Anonymous said...

aku guna pusat akses sekolah je ni..(kantoi!) hehehe..nanti aku balik jb cuti sekolah aku kemas kini ye kekawan ku sekalian..

nak pi mana? semporna ke? ongkos2..huhuhuhu..tapi mmg aku nak melengkapkan jelajah Malaysia ku..setakat ni sarawak baru suku je jejalan..huhuhu..

AJ

Pengembara Lara said...

salam mate
aku dah hantar kad raya
harap pos man dapat cari tempat ko
hehe