Saturday, September 13, 2008

Noktah Sudah Ceritaku!

Aku tak percaya lagi
Dengan apa yang kau beri
Aku terdampar disini
Tersudut menunggu mati
Aku tak percaya lagi
Akan guna matahari
Yang dulu mampu terangi
Sudut gelap hati ini
Aku berhenti berharap
Dan menunggu datang gelap
Sampai nanti suatu saat
Tak ada cinta kudapat
Kenapa ada derita
Bila bahagia tercipta
Kenapa ada sang hitam
Bila putih menyenangkan
Haa...Aku pulang...
Tanpa dendam
Ku terima kekalahanku
Aku pulang...
Tanpa dendamKu salutkan kemenanganmu
Woo...Kau ajarkan aku bahagia
Kau ajarkan aku derita
Kau tunjukan aku bahagia
Kau tunjukan aku derita
Kau berikan aku bahagia
Kau berikan aku derita
Haa...Haa...Aku pulang...
Tanpa dendam
Ku terima kekalahanku
Rebahkan tangguhmu
Lepaskan perlahan
Kau akan mengertiSemua...
Aku berhenti berharap
Dan menunggu datang gelap
Sampai nanti suatu saat
Tak ada cinta kudapat
Berhenti Berharap_SO7
Assalamualaikum & Salam Sejahtera,
Aku kira aku perlu noktahkan kisah mencari cintaku saat ini..Semakin aku menyingkap satu persatu tirai persoalan di hati ini, ia amat mengelisahkan aku..siang malam ku tak tenteram..andai aku teruskan ianya pasti menenggelamkan satu inspirasi yang telah lama aku idamkan..dalam dunia ini, masih adakah cinta yang boleh digapai? aku tetap aku menanti sebuah jawapan yang menyesakkan ruang mindaku..bukan maksud aku untuk mengalah namun ketentuan ini perlu aku terima secara rasional..perjalanan ku berliku2 perlu aku luruskan dan luaskan agar aku perlu tahu apa yang ku cari selama ini...
Tidak pernah aku singkirkan dirinya dari hati ini..namun aku perlu akui diriku bukan pilihan terbaik untuk dirinya..kemana2 ku pergi kemana2 ku berada..aku selalu bermimpikannya..saban malam..kadang2 aku terasa sangat merinduinya..namun seperti ku katakan aku perlu menerima realiti..huhuhu..bukan mudah untuk melupakan seseorang yang kita minati dan tup2 kita jatuh cinta..dari awal perkenalan mmg secara fitrahnya aku mula jatuh hati..cair dgn segala2nya..bukan kecantikannya namun personaliti anggun yang membuatkan aku terbuka hati..mengenali dan berkawan dgnnya membuatkan aku bahagia sehingga tiada ucapan yang boleh ku ungkapkan..
Orang kata luahkan perasaan jalan yang terbaik..adakalanya mmg bagus meluahkan perasaan kepada orang yang kita cintai, namun adakalanya meluahkan perasaan tidak mampu memujuk hatinya dan meningkatkan markah pada pandangan matanya..dgn masa tidak sampai 36 jam jawapan telah diterima..penolakan yang terlalu awal..hehehe.. entahlah..
Yang lebih menyedihkan lagi, luahan perasaan tadi telah menyebabkan hubungan persahabatan jadi renggang..aku kesal sebab meluahkan perasaan tersebut..namun apa dayaku..aku tidak mahu kehilangannya..pergh..takpelah mungkin peristiwa ini akan menjadikan aku lebih mengenali apa itu cinta!! Sememangnya dalam hal ini aku salahkan diri sendiri kerana terlalu taksub mahu menjadikan dia teman hidup..hhuhuhu..perasaan sey aku!!
18 September ni genap 5 bulan..aku rasa bukan aku tidak mahu mencuba lagi, tapi aku perlu beri ruang untuk diriku mententeramkan hatiku yang yang bergelora sejak Julai 2007 lagi..tenteramkan mindaku untuk aku mulakan sesuatu yang baru..aku bukan lah sempurna untuk terus berada dalam situasi berkecamuk ini.. Aku masih mahukan cintanya..namun aku tak mampu memaksa dia menerimanya..kebahagiaannya kepuasanku..aku doakan kebahagiaannya dan keselamatannya di sana..
5 bulan aku menulis ttg hati, aku rasa cukup sudah mengarang ayat2 cinta dan luahan hati yang tidak kesampaian ini..apa yang bermula perlu ada penamatnya..aku bukanlah arjuna yang sering bermainkan kata2..aku juga bukanlah phoniex yang mampu mengepakkan sayap megah terbang diangkasa..dan aku bukanlah setabah mana pun untuk menanggung apa yang ditanggung selama ini...
Kegagalanku harini tak akan memberi kesan untuk aku mengalah..aku akan terus mencuba sekali lagi suatu hari kelak..semoga apa yang berlaku padaku akan beri aku pengajaran padaku..dan apa yang lebih penting, dia tidak pernah aku luputkan dari sanubariku..sekali ku mencintai seseorang wanita, aku akan mencintainya seumur hidupku...cuma memiliki atau tidak itu jawapnya..kerna kamu kebahagiaan diri kamu FNZ, aku lepaskan imaginasiku ini...
WASSALAM
p/s- episod baru akan bermula..doakan aku..
Sampai Syurga-Faizal Tahir
Kumembenarkan jiwaku
Tuk mencintaimu
Kupersembahkan hidupku
Tuk bersama kamu
Dan diriku untuk kamu
Belum pernah kumerasai begitu
Semua itu telah berlalu
Harapanku palsu
Dan mungkin hari yang satu
Terus ku tertunggu
Di hatiku masih kamu
Belum pernah ku ingin terus memburu
Aku lemah tanpa kamu
Ku inginmu dampingi ku
Aku fahami aku bukan terbaikTuk dirimu
Namun aku tetap aku
Yang terbaik tuk diriku
Hanya satuHanya kamu
Ku membiarkan hatiku
Tuk merinduimu
Kumenghamparkan sakitku
Tuk tatapan kamu
Bersamamu harapanku
Hilang dalam terang yang membutakanku
Aku lemah tanpa kamu
Ku inginmu dampingi ku
Aku fahami aku bukan terbaikTuk dirimu
Sampai syurga kumenunggu
Sampai syurga kucintamu
Hanya kamu
Dan segala yang ku ada
Kuberikan semua
Untuk dirimu saja
Ku mahu dirimu
Bahagia tuk selamanya
Biar sampai syurga
Aku menunggu cinta darimu
Agar ku sempurna
Aku fahami aku bukan terbaikTuk dirimu
Namun aku tetap aku
Yang terbaik tuk diriku
Hanya satu
Aku lemah tanpa kamu
Ku inginmu dampingi ku
Aku fahami aku bukan terbaikTuk dirimu
Sampai syurga kumenunggu
Sampai syurga kucintamu
Hanya kamu

8 comments:

Azwani Shaari said...

Oh Tuhan,
Seandainya telah kau catatkan,
Dia milikku tercipta utk diriku,
Satukanlah hatinya dengan hatiku,
Titipkan lah kebahagiaan..

Sabar ek bro.. ada hikmah di sebalik semua ni..

Ielaz said...

rip... udah la tu...
penat taw melayan perasaan ni...
tak yah r mengharap lagi..
aku bukan nak mendownkan ko...
percaya lah beb... Allah akan beri ko org yg lbh baik lagik...
dah dah...buang jauh2 dah bende2 tu semua...
aku taw susah nk lupa bab2 hati ni... tp ko kene cuba beb... cari jalan baru..dah jgn ingat lg bende2 lepas... lemas aku bila masuk blog ko asek citer kegagalan hati ko tu.... dah la tu tulisan kecek2..sakit mata aku taw... hahahahhaa...
aku harap ko takkan cerita lagi kesedihan ko tu..kalau nk cerita pun biarlah jgn sentuh masa silam ko tu.. ko kene lupakan... ko kene doa byk2 Allah temukan ko dgn org terbaik dunia akhirat ko... ni bulan ramadhan ni.... dah tu plak tmpt ko tu aman damai, alangkah bestnya masa mcm ni ko bykkan doa... aku doakan ko bertemu insan yg lbh baik, yg lbh menghargai ko, yg tak memandang rupa fizikal, yg tak pandang harta benda....
aku taw ko sorang yg baik beb...insyaAllah aku doakan Allah temukan ko dgn yang terbaik sangat2... aammmmiiiiiiiiiiiiiinnnnnnnnnnnn (aku doa sungguh2 ni rip...bukan takat tulis jek taw...aku pun nk tgk ko tulis bende2 yg membahagiakan dlm blog ko ni..at least i know ko tgh bahagia beb)

ok..byk songeh plak haku ni.....ngah3....
by the way, aku suka betul tgk tmpt ko tu...sejuk mata memandang....

nen said...

bro...
nokhtah sudah?
tiada lagi penantian?

kalau begitu....
:D
tepuk dada tnya hati okey :P
dunt lie² kay...hehehe

Sufi Idany said...

Salam....Ariep saya buka sesiapa tapi sekadar berkongsi rasa yang tibe2 menerpa ruang hati saat sy baca latest entry Ariep....

Ariep.... Dalam hidup ini ada sst yang kita ingin miliki sgt2 tapi Allah tak tentukan sst itu utk jadi milik kita sepenuhnya. ada ketikanya kita miliki sst yang kita tidak pernah impikan kerana hakikatnya Ariep kita tak akan dapat apa yang kita nak dalam hidup ini. jadi dalam hal dan situasi ni sy arap Ariep menerima keputusan yang awk sendiri amik...tekad kan hati kerana kadang2 kita pasti akan kalah dengan desah dan getus rasa yang terbit dari hati kita. kita belajar utk menerima kenyataan ini meski pun kita rasa sakitnya kenyataan itu.

bila kita noktahkan satu harapan yang kita gantung kan...itu bermakna kita tidak mahu lagi terus merobek rasa hati sendiri. kdgkan Ariep, setinggi mana harapan yg kita gantung sehebat itu lah juga sakitnya bila harapan yg ada terus menjadi angan2 kosong.

jgn mudah mengalah dengan situasi yang ada kerana pada realitinya kita masih di beri ruang dan peluang untuk terus bahagia...

maaf komen tanpa izin awak.... sy faham apa yg Ariep rasa skang... harapan saya pun dan jadi anganan kosong. dah puas menangis pada kenyataan ini....

selamat bertugas.... sabar ek... keep smile.

azza said...

salam singgah..
nak tggl msg di shouxboox tapi tak ada ya..
url dari blog idany..
baru posting ke kapit ya..
moga tabah hadapi hidup d tempat org..

nizam@ojol said...

Kadang-kadang Tuhan sembunyikan matahari, DIA datangkan petir dan kilat.Kita menangis dan tertanya-tanya ke mana hilangnya matahari, rupa-rupanya Tuhan hendak memberi kita pelangi

akan tiba waktunya............

nizam@ojol said...

Jika Allah telah memakbulkan doamu,
Dia telah mengukuhkan kepercayaanmu.

Jika Allah menangguhkan doamu,
Dia sedang menguji kesabaranmu.

Jika Allah tidak memakbulkan doamu,
Jangan berputus asa.
Kerana Dia telah merancang
sesuatu yang lebih baik untukmu.

Anonymous said...

wani,

terima kasih sis..minta no phone baru..aritu tak save..

iela,
ko mmg kawan yang memahami..huhuhu..aku janji pasni aku tak tulis dah cerita2 sedih lagi..aku pun boring gak menulis mcm ni..huhuhu tq geng..

nen,
mcm selalu aku bagitau idup ni mcm putaran..so, no body sempurna..termasuk aku..aku dah bertepuk dada sampai lembam dah ni..huhuhu..thanks sis..


sufi idany,
terima kasih kerana sudi meluangkan masa mberi komen..saya terima semuanya..insya ALLAH..tq

Azza,
yup baru posting di kapit awal ogos lalu..tempat baru mmg mencabar..banyak benda yang perlu diadapatasikan..huhuhu..teruskan melawat..terima kasih..nanti saya berkunjung balas ye ke blog anda..

nizam@ojol,
wah, tak sangka aku ko melayari blog aku ek..bro, selamat pengantin baru..bila nak kenalkan aku dgn adik ipar ko..huhuhu..terima kasih bro..nasihat ko aku ingat smpi bila2..

ARIEF