Friday, March 20, 2009

Percubaan Kedua...


Bersama Cikgu Zaid, Cikgu Sayed (roomate), Cikgu Hanis, Cikgu Putri & Cikgu Din


Assalamualaikum WBT & Salam Perpaduan,

Dua minggu bercuti seakan sekejap sahaja..Esok akan kembali semula ke Sibu sebelum meneruskan perjalanan ke Kapit..Masih banyak perkara yang perlu diselesaikan kerana bercuti awal tempohari... Semoga saya akan lebih bersemangat dan tidak malas..

Lutut dan pergelangan kaki saya masih sakit lagi..tapi mungkin sudah berkurangan sedikit..berurut secara tradisional memang mujarab..namun kena cari tukang urut yang bersesuaian dan serasi dengan diri kita..setakat urut di pusat2 mengurut yang tumbuh seperti cendawan selepas hujan memang tidak akan berhasil..makin sakit adalah..

Emak dah selamat melaksanakan umrah di Mekah..Alhamdulillah dapat juga emak ke sana.. Harap emak akan diberikan kekuatan dan kesihatan yang baik untuk melaksanakan ibadah..amin..

Nak bercerita tentang si dia boleh? hehehe..setelah 11 bulan kejadian itu berlaku, saya telah boleh menerima realiti..Alhamdulillah..buktinya, semasa bertemu si dia di majlis konvokesyen yang lalu, hatiku tidak lagi berdebar2 laju seperti dahulu..saya sudah berjaya mengawal keadaan..walaubagaimanapun, seperti pernah saya ungkapkan dulu, saya tidak pernah melupakan sesiapa sahaja yang pernah bertaktha dihatiku ini apatah lagi untuk menyingkirkannya.. Cuma saya sudah boleh terima hakikat siapa saya pada ruang lingkup 'mereka'... biarkanlah...hidup ini perlu diteruskan..



Bersama Puan Yan, Puan Nira, Puan Wan Fauzana

Buat masa ini, saya cuba untuk melaksanakan perkara2 yang membahagiakan hati saya dan orang di sekeliling saya..Saya akan mencari 'jiwa' yang pernah saya rasai satu masa dulu agar saya dapat mengulangi 'kenikmatan' berkerjaya dan persahabatan..

Ok, bersambung bila tiba di Kapit nanti...


p/s: sekali bersahabat selamanya bersama!!


6 comments:

sonata anak kancil said...

Tahniah , dah konvo - confirmed la tu. Tahniah meneruskan sebagai generasi pendidik...

Azwani Shaari said...

Congrat abg ayiep.. ktorang insyAllah seminggu b4 cuti bln 6.. dpt la balik kg lama sket..tp veneu nya xtau lg buat katner..

p/s:camne ngan ensiklopedia**? hehehe

Anonymous said...

Bunga Bukan Sekuntum... Masa bakal merawat segalanya...

Sufi Idany said...

Ariep .... Tahniah... erm... time will cure rite?

AJ Style's said...

Salam,

Cikgu Sonata, terima kasih..saya harap akan jadi lebih baik dan baik..sebab saya ni malas sgt2..hehehe

Cikgu Wani,
Thanks..cuti gi KK tu..konvo tak meriah tanpa kehadiran kawan2 baik..dan ada juga kawan yang pernah baik dahulu betul2 jadi tak baik..mcmana tu?

Cikgu Saiful,
hehehe..saiful ttp cikgu pada saya..terima kasih..anda memang rakan yang sangat baik..

Cikgu Idany,
Terima kasih juga..tunggu konvo anda pula..jangan tak balik udahlah..hehehe..balik jenguk family selagi termampu..insya ALLAH..masa penawar mujarab

Anonymous said...

salam....
geng....aku nak balik semenanjung plak rasa ni....

boring plak tetiba...emosi btul la...