Monday, December 21, 2009

Majlis Perkahwinan


Assalamualaikum WBT & Salam Sejahtera,

Semalam hari yang sibuk bagi saya..Seawal jam 6pagi saya telah keluar rumah mengambil rakan2 serumah di kapit dari Kedah dan Terengganu yang turun ke JB sempena Majlis Perkahwinan Samsol..Mula2 Wan sampai..selepas itu jam 7 Aswad dan akhir sekali Amran jam 10pagi..Semua kawan2, saya tempatkan di sebuah hotel di Jalan Meldrum..hotel itu sahaja yang membenarkan pelanggan masuk awal..hotel lain mengikut waktu standard jam 2petang..

Jam 1.30 petang, perjalanan menuju ke Felda Air Tawar 1 bermula..ambil masa 1 jam jugalah dari JB nak kesana..sampai2 je, pengantin baru je tiba..sempat juga kami menonton persembahan zapin..sangat menarik sebab selalunya hanya ada acara silat saja..tapi kali ini untuk kali pertama saya melihat persembahan zapin di majlis perkahwinan..Wan, Amran dan Aswad begitu teruja..teruja lihat zapin atau penari? sendiri mahu ingatlah..hehehe...

Ramai juga rakan2 semaktab yang hadir..ada Fauzi & Nen, Faizal, Sid & Zawi (ini muka2 biasa)...hehehe..Sementara menunggu pengantin makan dan melayan tetamu, kami berborak sakan..bukan selalu dapat berjumpakan..kalau tak majlis perkahwinan jumpa masa cuti sekolah saja..

Pulang dari rumah Samsol, saya membawa rakan2 serumah ke Jusco Tebrau..pergh..hampir 3 jam juga disini..mereka pulun window shopping..Kemudian menuju ke destinasi terakhir malam itu..Danga Bay.. Saya pun jarang2 juga ke Danga Bay..banyak perubahan juga..sekarang sudah ada zoo danga bay..siap bergambar dgn harimau tu..pergh, seram juga..dah la besar..hehehehe

Hari ini, nak pusing mana tak tau..hehehe...


WASALLAM..

1 comment:

Anonymous said...

Your blog keeps getting better and better! Your older articles are not as good as newer ones you have a lot more creativity and originality now keep it up!