Saturday, October 02, 2004

MotherBoard Short!!

Assalamualaikum...apa habaq semua? lama rasanya aku x update jurnal aku ..hmm, salah satu puncanya ialah motherboard pc aku rosak..Huwaa!!rasa macam nak nangis aje..lepas satu2..hmm, komputer mmg x pernah sunyi dengan kerosakan..sejak baru dibeli 2001 sehinggalah kini..rasanya kalau aku hitung duit membaiki dan membeli aksesori dan perkakasan pc maunya aku dapat laptop yang bernilai 3 ribu lebih..pergh..hardisk saje 3 kali rosak...motherboard masuk ni 2 kali..blum lagi cd drive, floopy drive ngan processor ...bunyinya macam ganas kan..time aku x de duit dia buat hal..pastu time aku nak siapkan soklan akhir tahun lak tu...dah siap tinggal nak print aje...dia buat hal lak..nasib baik kali ni hardisk ok..alhamdulillah..boleh copy kat pc kawan aku..Faiz..thanks..aku nak kumpul sen nak beli laptop canggih la...ni pun aku gunakan laptop Kak Lailah(cikgu paling baik kat sekolah aku) Kak Lailah aku anggap macam akak aku..usia dia tua 20 tahun ngan aku...tapi dia baik ngan semua guru2 walaupun dia dah senior...terima kasih kak pinjamkan saya laptop ni..hehehehhe...
Apa nak cerita? rasanya this week aku jadi budak baik..duk umah je..hehehehe kenapa ek? pertama sekali sebab aku nak siapkan nota2 sejarah sebab exam 2 weeks & blum abis silibus lagi...biasalah kan sejarah..kena slow2 ajar nanti budak x faham..macam skrg aku mengajar 1 minggu abis satu bab..aku rasa tak ramai yang dapat catch up..sebab laju sangat..dah lah mereka ni tergolong dalam golongan sederhana..hmm,aku akan sedaya upaya abiskan silibus ..Esok ngan hari Ahad aku adakan kelas tambahan untuk kelas sejarah yang aku ajar..ulangkaji dari bab 1 sehinggalah abis..nak buat masa sekolah x sempat..aku kena gunakan masa yang ada dengan sebaiknya..itu baru sejarah belum bm..Insya Allah dengan segala perancangan dan kerahmatan ALLAH aku yakin dapat abiskan silibus dan menyenangkan pelajar2 aku study...rasanya aku blum mampu jadi guru yang baik..gagal dalam merancang abiskan sukatan...aku akan berusaha gigih lagi...
Esok Petang ada Annual Hi Tea untuk semua guru-guru and staf sekolah aku..hehehehe best2! mintak2 tangan aku bertuah mencabut hadiah nanti...esok lepas kelas tambahan aku kena hantar semua hamper & hadiah2 ke HOTEL NEW YORK JB..majlis akan bermula pukul 2petang...akak2 staf minta tolong..diorang kasik duit minyak..kira alhamdulillah..lepaslah duit top up aku...aku pinjam van ayah aku ...aku kena bertugas sebagai penyambut tetamu..hehehehe dah macam keje hotel je..tapi tak pe..dah biasa...hmm, okler aku dah ngantuk ni..esok ada kelas pagi..WASSALAM..

No comments: