Monday, March 14, 2005

GOOD LUCK SMUA STUDENT IPT!!

Hait!! khabar dari kota London!!


Assalamualaikum WBT.. Apa khabaq? harap smua dalam keadaan sejahtera..Mungkin ramai antara geng2 yang skrg ni bz mengulangkaji pelajaran..maklumlah ada yang sedang menduduki exam final semester di IPT masing2..hehehe.. bila ingat exam di U, aku teringat kenangan dulu2..aku jenis suka study last minutes..semua 14 weeks punya silibus aku blajar dalam masa 3 week b4 exam..masing2 ada style blaja kan..so aku takleh study awal2 sebab aku ni pelupa sket terutamanya formula math dan semua yang berkaitan dengan kira-kira...kalau subjek membaca memang aku leh study awal sebab aku suka baca buku..dan setiap topik yang aku baca aku suka relate kan antara satu sama lain..konklusinya aku lebih minat subjek membaca..teori2 dan juga fakta..kira2 ni aku minat jugak tapi sejak lepas matrikulasi..matapelajaran subjek yang berkaitan kira2 ni merosot sket..mungkin faktor psikologi agaknya..
Hmm, skrg ni musim cuti sekolah..ada yang berkesempatan naik pelamin, ada yang berkesempatan bertunang, tak kurang ada yang gi bercuti membawa anak2 mereka ke destinasi yang mampu mewujudkan suasana keakraban..ucapan tahniah kepada PUAN IZURA HAZARINI yang melangsungkan perkahwinannya dengan jejaka idaman nya di Perlis 12hb lalu..then selamat bertunang kpd NUR AINUL WAHEEDA bt Abd. Wahab..( cikgu gak ni kat penang) yang dah bertunang Ahad lalu..dan kepada BABY di Miri Sarawak yang dengarnya pun dah bertunang awal tahun ni..semuanya dah merancang perjalanan hidup berumahtangga..alhamdulillah..Aku cuti sekolah ni ada latihan bola baling MSSD JB untuk pertandingan pada 6 dan 7 April ni..Peluang untuk menang tetap ada..cuba dan terus berlatih untuk berjaya..lutut aku? pergh kena balik sey!! sakit tak ingat..khamis lepas hujan lebat so aku nak balik sekolah kete park kat padang..so nak taknak dalam hujan yang lebat tu aku berlari anak..sedang asyik berlari prakk!! urat belakang lutut menarik..pergh..tinggal 5 meter je nak sampai keta...nasib baik dapat kontrol imbangan badan..so basah gak la aku..kui kui kui..dalam x nak basah..basah jugak...
Kertas ujian pun dah abis tanda..aku kureng berpuashati dengan pencapaian matapelajaran sejarah kelas aku..paling tinggi 60 je..pergh..sedangkan kelas lain yang aku ajar paling highest 95..(kelas pandai) kelas lain ada jugak yang dapat 88 dan 85..aku mengukur mana silap aku..? aku tak puas hati corak P&P aku skrg ni..nak kata aku terlalu garang x jugak..takpe sabtu lepas aku dah hadiri kursus fasa pertama P&P berkesan untuk GSTT daerah JB..tahniah dan terima kasih aku ucapkan kepada penganjur yang laksanakan kursus seperti ini...setidak2nya aku mendapat ilmu perguruan yang terkini..maklumlah GURU TAK TERLATIH kan..orang tak pandang...Wokeylah mata dah suam2 kuku dah ni..esok ada training lagi..lutut tak baik lagi? bukan guna lutut la nak train budak...hehehehe..WASSALAM...

No comments: