Friday, June 27, 2008

Sahabat Sejati


Senyummu,
Mekarku dakap,
Azimat buatku,
Mencuba untuk merungkap,
Setiakah dirimu?,
Ikhlaskah diriku?,

Jalinan ini menjelma,
Tatkala lemah diriku,
Indah di alun sepi dihati,
Lantas adakah cinta masih disini?,

Cermin diri ini,
Pantulannya bisa beri jawabnya,
Aku tersenyum tawar,
Santun apakah buatmu terus sepi?,

Tiada ruang & peluang,
buatku mendamaikan hati ini,
mencuba untuk memenangimu,
tapi,
Jauh dilontarku disudut gelap ini,

Berfokuskah lagi diri ini,
Mengejar cinta yang pantas menghilang,
Jatuh cinta,
Lagi lagi aku jatuh cinta,
Pada dia yang sering menyepi diri,

Gemersiknya malam ini,
Tiada jejakmu ku tambat,
Diammu membisu,
Meresahkan diri ini,
Kini apa yang pasti,
Ku akuinya,
Aku hanya ada,
Cinta & Harapan,
Buatmu sedari aku ini,
Hanyut pada cintamu!!






1 comment:

Pengembara Lara said...

emm mate best puisi ni tersentuh hati ini tika aku membacanya hehe
teruskan bekarya