Thursday, August 21, 2008

Hanya UntukMU -edisi kedua-

Omar, Zawi, Pojie & Me- depan Masjid Miri

Assalamualaikum WBT & Salam Perpaduan,


Menempuh perjalanan yang memakan masa hampir 12 jam amat meletihkan..tambahan pula dalam tempoh masa tersebut, kita menaiki 2 jenis kenderaan yang berbeza..Bot Ekspress dan Bas Ekspress..Dua2nya Ekspress..hehehe..menarikkan..alam ciptaan ALLAH ni mmg unik..Tiada siapa boleh menandinginya kehebatanNYA..Setiap yang diciptakanNYA pasti ada maksud tersirat dan bererti kepada hamba2NYA..insya ALLAH..Perjalanan yang panjang ini sepatutnya digambarkan amatlah letih..manakan tidak, bermula dari KAPIT ke SIBU dan kemudian dari SIBU ke MIRI..genap 12 jam..


Namun, apalah ertinya penat ini jika nak digambarkan dengan semangat setiakawan yang telah dipupuk sejak setahun lalu.. Atas semangat inilah aku merasakan bahawa ianya tidak mampu dibayar dengan kepenatan menaiki pengangkutan awam ini dan harga tiketnya sekali.. Ukhwah yang terbina antara aku dan kekawan semaktabku jelas utuh walaupun kami berpisah jauh berkilometer namun dgn semangat inilah juga kami kembali bersatu di waktu cuti sekolah ini...


Aku dan Samsol tiba di MIRI tempat 8 malam..kami menunggu Zawi, Omar dan Pojie..depa sesat..hehehe..walaupun depa di Miri tapi masing2 masih baru 2minggu jadi tak berapa nak hafal lagi jalan2 di sini..Setelah sejam menanti, mereka tiba dengan kereta member pojie..terima kasih la kepada member pojie kerana sudi meminjamkan kereta utk tempoh masa kami disini..gi makan2..jumpalah dgn geng2 kpli julai dari pelbagai maktab yang dipostingkan disini..macam2 cerita aku dgr..namun kerana mata dah rabak hehehe aku takleh bagi tumpuan la..selalu aku suka mendengar..


Selesai makan, kami ke rumah omar..dkt dgn airport miri..besar..siap ada internet lagi..ni la aku tak lepaskan peluang updated blog n apa2 yang patut..Malam itu, kami berborak panjang..masing2 ada cerita nak dikongsi..pengalaman hidup di pendalaman oleh Zawi dan pojie..sungguh mencabar..rasanya aku tidak termampu menandingi kekuatan mental dan fizikal mereka..Alhamdulillah aku masih ditempatkan di Kapit yang boleh dikatakan lengkap keperluan asasnya.. Namun yang paling best, ketika sedang borak2 kisah misteri oleh Omar, tiba2 ada bunyi yang menyeramkan..Pojie dgn Samsol melompat terkejut..wakakaka..mmg seram..sudahnya kami tidur rapat2 semua..wakakaka..


Hari kedua disini kami berlima pagi2 sudah bersedia nak mandi laut..umah Omar ni berhampiran dengan pantai..Pantai Explande ke apa ke..? kami berlima je pagi tu mandi..hahaha..berjemur ditepian pantai..aku mandi tepi2 je..trauma ma nak mandi jauh2..hehehhe..Petangnya kami pusing2 Miri..membeli belah..Hari ketiga pun sama..just round2 cari2 barang..Aku tak lepaskan peluang ke POPULAR mencari BBM dan buku2 untuk membantu aku mengajar nextweek..


Hari Keempat, harini la..aku ikut zawi n Pojie buat pasport antarabangsa..diorang plan nak masuk Brunei n gi Gua Niah cuti ni..aku macam nak follow je..insya ALLAH bergantung kepada kewangan aku kelak nanti..kalau mengizinkan boleh juga aku ikut..dgrnya Nen nak datang juga..best tu..Nen, Pojie kat sini ok2 je..hehehehe jangan risau..jangan la takde mood..boringlah..BBM yang ko wat tu aku dah tengok gmbr nya..rajin la ko nen..bagus2..sibuk2 kan diri ko agar ko tak terlalu takde mood..hehhee..


Aku nak cerita bab aku sampai ke kapit tapi macam entry ni dah panjang..insya ALLAH..malam nanti aku try update lagi ye..esok aku dgn samsol akan kembali semula ke KAPIT..


WASSALAM


p/s- si dia adakalanya berbalas msg dgn aku..hehehe..kekawan tak salahkan..?




7 comments:

ninot said...

uit...
berjalan aje kerjanya..
baguslah yer..korang jnjalan reramai jgn lupa smyg lak...
hahahha..
btw, best x bermsg dgn 'die'? hehehe..baguslah.
diberi keizinan kewangan, aku sampai. insyallah.

AJ Style's said...

Kitorang ni sehati sejiwa la..hehehe..mana2 je kitaorang gi bersama..solat kena la wat..kewajiban tu..hehehe..best2 sangat2 dapat msg dgn dia tau...mcm lama tak msg je..hehehe

jom datang sini..leh ronda2 brunei..

ninot said...

aku mmg rindu dear...huhuh sungguh. :(
3mngu tak jmpa mcm 3000tahun tau..huhu
kmslam pluk cium kat dear..hhuhuh
:(

alhamdulillah at last die bls msg ko!bravo!

irzanus said...

erm....
jauh perjalanan luas pemandangan
so terpaksa la tempuhinya jugak kan
chaiyok2 cikgu2 sumer

Pengembara Lara said...

semoa persahabatan kita akan terus berkekalan..semoa kau menjadi guru yang bagus

nordee said...

bilalah dapat pi Sarawak ni...huhuhu

AJ Style's said...

Irzanus,
sama2 la berbakti kepada agama, nusa dan bangsa..kita tegakkan mercu menara bangsa kita k..

Pengembara Lara,
Mate, ukhwah yang terbina diatas jalinan yang ikhlas tidak mudah runtuh..sama2 kita doa agar persahabatan kita kekal selamanya..

Kak Nordee,
Selamat datang ek..kat sabah tu macam2 ada kan..hehehe..ada masa mai la sarawak..

Nen,
Penantian satu penyeksaan..sulami lah ia dgn titisan embun pagi yang suci lagi murni..hehehe..doa k